Pentru vizitatori

Mentionez ca acesta nu este un ziar online, ci un blog de opinii personale .

joi, 11 noiembrie 2010

Podul de la Calafat

Am publicat acest articol in speranta ca cititorii publicatiilor online din Calafat se vor mai gandi si la problemele cu adevarat importante pentru noi toti si vor lasa la o parte macar cinci minute "probleme" de genul : ce prostie a ma spus/facut Guta, pe unde s-a mai scarpinat Adelica......

Marea speranta a tuturor calafetenilor si inclusiv a edililor municipiului sta in finalizarea podului Calafat - Vidin . V-a atrage finalizarea podului nenumarati investitori la Calafat . V-a reinvia economia Calafat-ului odata cu finalizarea podului ? Aceste intrebari si multe altele se pot rezuma simplu la intrebarea: vor fi mai multe locuri de munca in Calafat, si mai multe oportunitati de afaceri dupa finalizarea podului ? Cu siguranta vom afla  aceste lucruri peste cel mult doi ani(sper), si sper ca nu vom fi si de aceasta data dezamagiti . 
Cu siguranta investitori interesati vor fi, dar cel mai important este ca interesele comune sa se tranforme pana la urma in ceva real si palpabil . Toate acestea vor depinde in proportie de 90 % de primaria orasului . Vor sti oare conducatorii nostrii sa-i aleaga pe adevaratii investitori, sa le ofere conditii pentru ai convinge ca au de-a face cu parteneri de incredere, sau va functiona si de aceasta data sistemul clientelei politice ?
Pana la capat important este ca rezultatul sa fie unul bun pentru cetatenii orasului .


Ceea ce urmeaza este un rezumat al ultimelor stiri despre podul de la Calafat, stitri preluate de pe Mediafax .


Reprezentanţii ministerelor Transporturilor din şapte ţări europene au semnat vineri în Polonia o declaraţie prin care un nou traseu rutier european va fi extins în România, Bulgaria şi Grecia, realizându-se astfel o legătură între Marea Baltică şi Marea Neagră.
Traseul va începe în Lituania, la Kaunas, iar apoi se continuă în Polonia, pe ruta Bialystok - Lublin - Rzeszow, în Slovacia la Presov - Koszice şi în Ungaria prin Miskolc - Debrecen.
Pe teritoriul României traseul va avea două direcţii, una spre portul Constanţa, pe ruta Oradea - Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa şi una spre frontiera româno-bulgară la viitorul pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin, pe ruta Oradea - Arad - Timişoara - Lugoj - Drobeta Turnu Severin - Vînju Mare - Calafat, care are posibilitatea prelungirii proiectului Via Carpatia spre frontiera sudică a Uniunii Europene.
Proiectul Via Carpatia a fost aprobat în 2006, când miniştrii de transport din din Polonia, Lituania, Slovacia şi Ungaria au semnat o declaraţie comună pentru extinderea reţelei trans-europene de transport prin crearea unei rute mai scurte de-a lungul axei nord-sud care va conecta cele patru state.
Astfel, traseul Via Carpatia va face legătura între Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria şi Grecia.

Ministerul Transporturilor va da în judecată compania spaniolă FCC Construction, aleasă de Bulgaria pentru construcţia podului Calafat-Vidin, pentru a recupera costurile suplimentare generate de întârzierea lucrării.

In prezent, costurile suplimentare pentru partea română sunt de aproximativ 5 milioane de euro.
"Toate sumele pe care partea română le acumulează din cauza întâzierilor celor de la FCC vor fi recuperate în instanţă. Până acum, din întârzieri s-au înregistrat deja 5 milioane euro", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în cadrul unei vizite de lucru, alături de omologul bulgar, la şantierul podului.
FCC a solicitat Ministerului Transporturilor din Bulgaria extinderea termenului de finalizare a lucrării cu un an, respectiv până în 2012.
"Există pretenţii suplimentare de la constructor pentru a prelungi termenul de finalizare, însă este inacceptabil", a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Alexandr Tsvetkov.
Ambele părţi au cerut companiei spaniole FCC să elaboreze în termen de o lună un pachet de măsuri, astfel încât proiectul să fie finalizat în termenul stabilit, respectiv decembrie 2011.
"Vom evalua toate soluţiile tehnice care vor fi propuse peste o lună. Nu voi ezita să mă adresez instanţei pentru a recupera pagubele produse statului român", a declarat Boagiu.
Potrivit lui Boagiu, FCC a promis în urmă cu trei luni că lucrarea va fi finalizată în decembrie 2011.
"Au invocat, pentru extinderea termenului, lucruri precum starea vremii şi inundaţiile, evenimente care nu s-au produs în ultimele trei luni", a spus Boagiu.


Constructorul celui de-al doilea pod peste Dunăre care va face legătura între România şi Bulgaria vrea să amâne din nou termenul de predare. 

Agenţia de ştiri Novinite anunţă că spaniolii de la FCC au solicitat autorităţilor române şi bulgare ca data predării podului dintre Calafat şi Vidin să fie întârziată cu 6 luni, iar inaugurarea acestuia să aibă loc la jumătatea lui 2012.
Miniştrii Transporturilor din România şi Bulgaria, Anca Boagiu şi Alexander Tsvetkov, au inspectat şantierul săptămâna aceasta şi au declarat că au insistat ca spaniolii de la FCC să termine podul cel mai târziu la finalul lui 2011.
"Noua întârziere a inaugurării podului va provoca pierderi ambelor ţări", au precizat Boagiu şi Tsvetkov.
Boagiu a amintit că, în urmă cu trei luni, reprezentanţii companiei FCC au promis că vor termina podul până în decembrie 2011 şi a spus că acum aceştia au cerut o prelungire a termenului până la jumătatea lui 2012, fapt considerat inacceptabil de autorităţile române şi bulgare. Cu toate acestea, ieri Boagiu şi Tsvetkov au anunţat o nouă întârziere de şase luni, care s-ar putea prelungi cu alte şase luni.
Agenţia de ştiri Novinite notează că, în urmă cu mai puţin de o lună, preşedinţii celor două state, Traian Băsescu şi Georgi Parvanov au confirmat că inaugurarea podului Calafat-Vidin va avea loc în iunie 2011.

Un comentariu: